This page has moved to a new address.

A Plus Size Canadian Fashion Clothing Outfit (LOL!) for a Meeting with My PhD Advisor

Curvy Canadian: A Plus Size Canadian Fashion Clothing Outfit (LOL!) for a Meeting with My PhD Advisor

Friday, April 8, 2011

A Plus Size Canadian Fashion Clothing Outfit (LOL!) for a Meeting with My PhD Advisor

Hey Ladies! (faites défiler le texte en français)

So I had a meeting with my PhD advisor because I have a really big exam coming up at the end of May and we were going over some practice questions and responses. The meeting went really, really well, and she loved my responses, so that put me in a pretty great mood for the rest of the day!

Did you guys like my polyvore outfits? I've been thinking I'll be doing a few more of these soon because I can't always afford to buy myself all of the great stuff I want! I saw a great new dress on the ASOS Curve site today and I actually had to get up and walk away from the computer to keep myself from buying it. I love it so much! It combines a 1970s print and colours with a 1950s full skirt shape, with fantastic Mad Men appeal (speaking of Mad Men - have you guys seen this incredible book from the costume designers? It's another thing that I really must have. I saw it at chapters and now I can't stop thinking about it!) Here's the link:

The inside is better than the somewhat drab cover, I promise!

So anyways, here's the outfit I chose to wear for the meeting. I actually got stopped 6 times with people giving me compliments! That really makes my day; a perfect stranger who has no motives with you at all just smiling at you and giving you a compliment. That's when I know I am doing something right!!! It's me in my ASOS cape again. I love this cape. It's so fantastic. It's so comfy that it feels like I am wearing a blanket, and yet, it is so fashionable that random people stop me to ask me where I got it. My only negative with this piece is that if you're wearing a shoulder or cross-body bag with it, you have to wear that underneath. But that's not really a big deal. Just love! <3


Jeans and Lace Top - Forever 21+/Cape - ASOS Curve/Shoes, Purse, and Scarf - CBX (Costa Blanca Accessories)/Shrug - Dots
Sorry I don't have close up detail shots of the individual pieces today - I was in a hurry again! But I hope I made up for it by making the pictures really, really big! LOL. You've seen the shoes and bag before in other outfits anyways, so I hope it's okay. Stay tuned for another post soon!

PS - City Chic is having a 20% off sale today and tomorrow (April 8th and 9th), and Dorothy Perkins is offering 25% off everything from today until April 17th (enter code DPVIPD at checkout). Enjoy the sales, ladies!

______________________________________________________________________________________

Bonjour!

J'ai donc eu une rencontre avec mon directeur de thèse parce que j'ai un examen vraiment grand à venir à la fin du mois de mai et que nous allions sur certaines questions et des réponses pratiques. La séance s'est très, très bien, et elle a aimé mes réponses, de sorte que me mettre dans un état d'esprit assez grande pour le reste de la journée!

Avez-vous des gars comme mes tenues Polyvore? J'ai pensé que je vais faire un peu plus de ces bientôt parce que je ne peux pas toujours les moyens de m'acheter tous les trucs formidables que je veux! J'ai vu une robe grande nouvelle sur le site ASOS Curve aujourd'hui et j'ai dû me lever et marcher loin de l'ordinateur pour m'empêcher de l'acheter. Je l'aime tellement! Il combine une impression années 1970 et les couleurs avec une forme jupe années 1950, avec l'appel des fantastiques Mad Men (en parlant de Mad Men - Vous avez vu ce livre incroyable de la part des concepteurs de costumes C'est une autre chose que j'ai vraiment dû je l'ai vu à?. chapitres et maintenant je ne peux pas arrêter d'y penser) Voici le lien!:

L'intérieur est mieux que la couverture un peu terne, je le promets!

Enfin bref, voici le costume que j'ai choisi de porter pour la réunion. En fait, je suis arrêté à 6 reprises avec les gens de me donner des compliments! Cela fait vraiment ma journée, un parfait inconnu qui n'a pas de motifs avec vous en tout simplement vous sourit et vous donner un compliment. C'est alors que je sais que je suis en train de faire quelque chose! C'est moi dans mon ASOS cape à nouveau. J'aime ce cap. C'est tellement fantastique. Il est si confortable qu'il se sent comme je porte une couverture, et pourtant, il est tellement à la mode que les gens au hasard m'arrêter pour me demander où je l'ai eu. Mon seul point négatif de cette pièce est que si vous portez un sac à l'épaule ou à contre-corps avec elle, vous devez porter cette dessous. Mais ce n'est pas vraiment un gros problème. Juste l'amour!
 
 

Jeans et de la Dentelle Haut - Forever 21 + / Cap - Curve ASOS / Chaussures, bourse, et écharpe - CBX (Costa Blanca Accessoires) / Boléro - Dots

Désolé je n'ai pas en gros plan détail de l'individu aujourd'hui morceaux - j'ai été à la hâte à nouveau! Mais j'espère que j'ai fait pour elle en faisant les photos très, très grand! LOL. Vous avez vu les chaussures et le sac avant de toute façon d'autres tenues, alors j'espère que ça va. Restez à l'écoute pour un autre poste bientôt!


PS - City Chic est d'avoir 20% de réduction vente aujourd'hui et demain (8 et 9 avril), et Dorothy Perkins offre 25% de réduction tout à partir d'aujourd'hui jusqu'au 17 avril (entrer le code DPVIPD à la caisse). Profitez de la vente, Mesdames!

PPS - Ce post est le premier que j'ai fait traduire. J'ai utilisé Google translate, donc je ne suis pas sûr que la traduction sera tout bon. Que pensez-vous? Sont des erreurs-ils nombreux? Parfois, l'argot et les idiomes ne se traduisent pas si bien, alors je vais essayer de garder cela à un minimum dans mon blog.



Labels: , , , , , , , , , ,

2 Comments:

At Sunday, April 10, 2011 6:52:00 PM , Blogger Jessica Dee said...

I love this cape on you! Suits you so much! <3
www.toomanysequins.blogspot.com

 
At Saturday, April 16, 2011 8:16:00 PM , Blogger Kim said...

I absolutely adore this outfit! The scarf, the shirt, the shrug, the cape! I want all of it! <3

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home